Kamis, 19 November 2015

Kursus Latihan Reiki - Tahap 1 Latihan Reiki

Kursus Latihan Reiki - Tahap 1 Latihan Reiki

Orang ramai sering melihat ke arah alternatif rawatan hari ini dan Reiki adalah satu yang sangat popular. Terdapat beberapa jenis yang berbeza rawatan Reiki kursus-kursus latihan yang ada dan Reiki boleh berbeza dengan ketara. Jenis-jenis latihan sering berdasarkan pemahaman pelajar dan pengetahuan tentang Reiki, kerana latihan adalah sama sekali berbeza jika anda seorang pemula berbanding perantaraan atau pengamal induk.

Bagi sesiapa yang berminat untuk memperoleh kemahiran penyembuhan Reiki, sebenarnya ada 3 peringkat latihan. Dalam artikel ini, penekanan akan diberi kepada Tingkat 1, peringkat awal untuk kajian sains Reiki.

Pada satu tahap latihan Reiki, kursus ini akan membolehkan pelajar untuk diperkenalkan kepada tenaga kehidupan dan apa yang ini betul-betul bermakna apabila melakukan rawatan Reiki. Latihan ini akan mendedahkan anda kepada tenaga penyembuhan Reiki dan ia sering dipanggil permulaan yang.

Kursus ini akan diajar oleh seorang Reiki Master yang akan mengajar anda cara terbaik untuk membuka chakra anda supaya anda boleh menerima penuh berkuasa Universal Life Force. Pada peringkat ini latihan awal, setiap sesi akan meningkatkan pemahaman anda tentang Tentera Hayat dan pada masa yang sama membangunkan hubungan anda dengan daya tenaga.

Sebagai seorang pemula, anda perlu memahami dan mengalami bagaimana rasanya untuk mempunyai intipati kehidupan yang beredar di dalam badan anda dan bagaimana untuk bekerja dengan kuasa-kuasa yang kuat. Dalam beberapa pelajaran pertama Reiki tahap latihan 1, anda akan diajar bagaimana untuk berurusan dengan daya tenaga di dalam badan anda dan bagaimana untuk menggunakannya untuk merawat orang lain.

Sebaik sahaja anda mampu menyalurkan tenaga Reiki maka anda akan bergerak ke tahap latihan dua. Tanpa pemahaman yang jelas mengenai ilmu Reiki dan secara peribadi mengalami daya hidup dalam badan anda, berkembang kepada latihan tahap 2 akan menjadi satu cabaran yang sukar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar